vrijdag 28 mei 2010

Gelukt

Gisteren zijn Eric, Peter en ik naar Soesterberg gereden om de steen uit te zoeken.
We waren er behoorlijk snel uit. Het scheelt dat we wisten wat we wilden: een witte, ruwe steen, niet te groot, voor aan het 'hoofdeinde'.
Het is een gelaagde kwartsiet geworden, die aan de achterkant grijs bleek te zijn, met wat reliëf op de voorkant. (Zoek op de Norvold site, 'Bianco wit')

Nu nog nadenken over wat er op moet.
Natuurlijk naam en data, maar ik zou graag een klein zinnetje erbij hebben. En dat kan ik niet zomaar met mijn hoofd bedenken. Dat moet uit een andere laag komen, en ik hoop maar dat dat ook zal komen, als ik me er mee bezig houd en er meerdere nachten over slaap.

En dan de letters nog: ik wil geen 'plakletters', maar gegraveerd. Dat zal niet kunnen met zandstralen, dat zal echt met de hand moeten. En of de meneer op de hoek dat kan?

Ook twee prachtige stenen voor mezelf gezien.
Ik heb Eric geïnstrueerd over hoe ik het wil hebben. Ik ben toch wel een controlfreak eigenlijk... blijkbaar vertrouw ik er niet op dat ze het goed doen als ik er niet bij ben om de boel te regisseren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten