woensdag 23 juni 2010

Het begin is er..


De steen is aangekomen bij de 'steenhouwer'.
Hij is net zo mooi als ik me herinnerde, en ik zou hem het liefst mee naar huis nemen.
In de zon glinstert het kwarts.

We hebben een lettertype uitgezocht, dat met de hand uitgehakt moet worden. Anders werd het zandstralen, en daarin was niet alleen veel minder keus, maar ook alleen maar lelijke keus... alsof je kon kiezen uit 'Times New Roman', 'Arial' en 'Arial Black'. Het was het gewoon niet.
Maar die prijzen....!
Alles wat te maken heeft met geboorte en dood wordt onmiddellijk in prijs verdrievoudigd.
En zowel voor je baby als voor je dierbare overledene wil je alleen het allerbeste, nietwaar?
Alleen de namen en data komen al op 700 euro.

En eigenlijk willen we nog een klein zinnetje.
Het is alleen heel lastig om daarin tot overeenstemming te komen. Alles wat ik mooi vind, vindt Eric te -sofisch. 'Hier Rust..' willen we geen van beiden.
Na het afwijzen van heel veel zinnetjes ('In Hoogten van Hoop'? "Gaat het niet worden," zei Eric resoluut) zijn we het over één ding eens: voor 20 euro per letter moet het toch maar een kórt zinnetje worden.

4 opmerkingen:

  1. Namaste met een streepje op de e ????

    Succes met het vinden van een mooie groet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat de steen er is! Maar ook zonder steen vind ik Ravian z'n graf al een mooi en persoonlijk plekje. Kom je er vaak?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, best wel. In het begin twee, drie keer per week, nu meestal maar één keer. Alleen met heet weer bijna elke dag, anders hangen alle planten slap.
    Als kind kwam ik al graag op begraafplaatsen. Maar nu ben ik het af en toe echt wel zat. Dan wil ik er gewoon niet meer zijn, ik wil dan dat het allemaal ophoudt. Maar niet gaan voelt ook niet goed.
    Meestal ga ik met Eric, Ravians vader. Dan zitten we wat op het graf van de buren en praten over Ravian.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn dat je dat met Eric kunt delen!
    -x-

    BeantwoordenVerwijderen